Rolul enzimelor - de ce este important sa mancam multe cruditati?


Enzimele sunt proteine cu lant lung care iau diferite forme și determina actiuni cheie specifice in organismul nostru. Ele au un rol important in digestie și asimilarea nutrientilor, "in accelerarea proceselor cognitive si in detoxifierea celulelor. Printre altele, ele ajuta organismul in functiile de vindecare si regenerare si faciliteaza actiunea sistemului imunitar, care joaca un rol esential în prevenirea dezvoltarii bolilor."(citat de pe www.easistent.ro/?p=3623)
Fructele si legumele crude, mierea si unele mancaruri fermentate contin enzime. Enzimele sunt sensibile la caldura si aproape toate sunt dezactivate la temperaturi mai mari de 47 grade celsius. Vitamine solubile in apa cum sunt vitamina C si vitaminele B sunt afectate de procesul de fierbere si e posibil sa se piarda. Fierberea legumelor poate reduce continutul de vitamine solubile in apa chiar si cu 60%.
Din aceste motive, se recomanda ca fructele si legumele sa se manance proaspete, fara a fi preparate termic, pentru a nu se pierde enzimele si alti nutrienti importanti pentru sanatatea noastra. Si graul poate fi mancat crud, daca este pus la incoltit. Nu stiu care este cantitatea recomandata de grau incoltit ce poate fi consumata zilnic. Am mancat azi dar nu obisnuiesc. Am simtit pe pielea mea faptul ca fructele crude au rol vindecator cand m-am imbolnavit de pneumonie. Dupa 3 zile in care am mancat doar fructe crude am simtit ca m-am vindecat. Apoi am mers la spital si au spus ca nu este nevoie sa scoata apa de la plamani pentru ca in partea din spate nu este apa si doar de acolo se scoate.
Va urez multa sanatate!

Surse web:
https://www.easistent.ro/?p=3623
https://www.healthline.com/nutrition/raw-food-vs-cooked-food#section3
https://www.rd.com/list/foods-high-in-digestive-enzymes/

data accesarii site-urilor: 28.06.2020

Comments