Cum sa ne pastram sanatatea sufleteasca

Nu ma pricep foarte bine la acest subiect dar totusi cateva lucruri cred ca le vad bine in aceasta privinta. Starea de optimism este bine sa o avem. Ne ajuta sa fim macar cat de cat fericiti, daca nu putem sa fim fericiti complet. Probleme putem avea si in acelasi timp sa fim fericiti. Am reusit sa trec peste un fel de depresie prin schimbarea modului de a gandi. Urmarind un videoclip muzical am gasit ceea ce cautam mai demult. Cautam o idee care sa imi aduca pace sufleteasca pe care o aveam intr-o oarecare masura dar cautam ceva mai stabil care sa fie mereu acolo. Nu aveam o viziune prea frumoasa despre lumea in care traiesc. O vedeam ca pe un loc cat de cat frumos dar in care exista multe pericole. Ceva nu vedeam ce am vazut in videoclipul acesta. Ideea care mi-a venit este ca imi era frica de ceva care de fapt nu este puternic. Aveam mai demult ideea ca binele este mai puternic decat raul dar nu m-am mai gandit la asta. Mie imi era frica ca in lumea aceasta pot fi razboaie, sau momente urate pe care vroiam sa le evit neaparat. Chiar si ca iti poti rupe piciorul din greseala era un risc pe care il vedeam. Dar apoi m-am gandit la faptul ca imi era frica de ceva ce nu este puternic. Puternica este iubirea. Ea este frumoasa, pe ea oamenii vor sa o promoveze si sa conserve reprezentarile ei. Ceea ce este bun, frumos este preferat de oameni fata de ceea ce este urat si lipsit de iubire. Chiar daca mai apar si razboaie uneori din nefericire, acestea fiind urate nu tin prea mult, si oamenii cauta dinou frumusetea si iubirea. Si chiar daca Doamne fereste mi-as rupe din greseala piciorul sunt convins ca iubirea celor din jurul meu va compensa aceasta problema intr-o oarecare masura. Sunt perioade si perioade in viata, insa frumusetea, actiunile ce au la baza frumusetea si iubirea sunt preferate de majoritatea oamenilor. Asa ca acum am mai multa pace in suflet. Si de curand m-am mai gandit la ceva. Chiar daca in prezent sa zicem ca lucrurile nu sunt chiar asa de frumoase, pot fi recunoscator si pentru ce a fost in trecut. Momente frumoase au fost, mai sunt uneori si in prezent si cel mai probabil vor mai fi si in viitor. Si cred ca ajuta sufletul si sa ne bucuram de ceea ce avem in prezent, sa ne schimbam atentia de la ce ne deranjeaza la ceea ce ne bucura. Eu locuiesc in Constanta si ma bucura faptul ca in orasul nostru sunt multi copaci. Chestia asta cu faptul ca nu avem multe autostrazi pe mine nu ma intereseaza. Din punctul meu de vedere, avem destule, ma deranjeaza mai degraba ca e prea mult asfalt. Deci mi-am gasit surse de optimism ce imi mentin un echilibru sufletesc. Va recomand sa priviti partea buna a lucrurilor, cum mi-a spus unchiul meu, sa ne gandim la bine.

Comments