Cum vindecam frica?

Frica se refera de obicei la un eveniment negativ pe care il anticipam ca s-ar intampla in viitor. Avand in vedere ca ne gandim ca ceva negativ se poate intampla, e normal ca incepem sa ne luam masuri ca acel lucru sa nu se intample. Insa noi nu stim cu adevarat ce se va intampla in viitor. Iar daca alegem sa gandim pozitiv, sa avem asteptari pozitive in ceea ce priveste viitorul, atunci in prezent ne vom simti mai bine, iar simtindu-ne mai bine in prezent avem sanse mai bune sa pregatim un viitor care sa ne placa. Eckhart Tolle vorbeste despre traitul in prezent. Atata timp cat traim in prezent, nu prea avem cum sa simtim frica. Frica se refera la viitor. Intradevar daca este un viitor foarte apropiat, daca cineva se indreapta spre noi sa ne ia la bataie, poate aparea frica si este vorba de un viitor foarte apropiat. Aici intradevar apare nevoia de a actiona si a ne apara intr-un fel. Ori sa o luam la fuga evitand conflictul ori incercand sa il neutralizam pe atacator intr-un fel. Daca devenim mai puternici, atunci nu ne va fi frica de atacator. E posibil sa ne loveasca. Insa in lumea aceasta exista si luptatori care sunt obisnuiti cu asa ceva. Nu le e frica de o simpla lovitura. Daca noua ca oameni simpli ni se intampla o data in viata sa fie nevoie sa ne luptam cu un atacator atunci e nevoie sa fim modesti si sa acceptam ca se mai intampla mai rar si astfel de probleme. Deci ne putem apara, fie fugind, fie neutralizand adversarul. Viata nu este perfecta, insa ne simtim bine destul de des. Uneori mai apar si probleme. Insa e bine sa ne mai gandim si la un alt lucru. Frica poate aparea atunci cand vrem ca totul sa fie perfect. De exemplu, ne ataca cineva si nu vrem sa ne sparga capul. Insa, in lumea in care traim se pare ca lucrurile functioneaza altfel. Am auzit de exemplu o poveste din budism, si ideea care e transmisa eu cred ca este reala. De exemplu, un om avea un fiu care a avut un accident si s-a lovit tare la picior, nu mai putea merge. Apropiatii lor spuneau: Vai, ce tragedie...Insa tatal baiatului spunea...poate da...poate nu. Peste 1 luna a inceput un razboi, iar baiatul, neputand merge, a ramas acasa. Asadar, o problema ne poate scuti de una si mai mare. Nu stim niciodata ce ne va aduce o problema, se pare ca e adevarat faptul ca Dumnezeu transforma raul in bine. Pot sa va zic si un caz real, poate aceasta poveste de fapt nu e adevarata; ce mi s-a intamplat mie. Am avut acum mai multi ani o problema de sanatate. Insa am incercat sa gasesc solutii pentru a o rezolva. Pana in prezent nu am rezolvat 100% problema insa aproape a disparut. Cu ea, au disparut si alte probleme de sanatate. In acelasi timp, prin solutiile gasite, renuntarea la carne si alte produse animale, comportamentul meu a devenit mai pasnic, am relatii mai bune cu familia. Mancand multe fructe, am o stare interioara mai buna, sunt mai vesel si am ceva mai multa incredere in mine. Deci, o problema, a adus rezolvarea la multe probleme. E bine sa fim optimisti, sa avem incredere in viata, in Dumnezeu, in noi insine si cred ca si in cei pe care ii iubim si ne iubesc. Nu incredere in sensul sa credem tot ce ne spun cei apropiati, nu le stiu nici ei pe toate, dar sa luam totusi in calcul ce spun si apoi mai si filtram din informatiile pe care le primim. Doamne ajuta

Comments